اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 30 آذر 94

اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 30 آذر 94

نکات با اهمیت:

ترکیب سرمایه گذاری های شرکت در دوره ی 12 ماهه منتهی به 31/06/94 به بهای تمام شده به شرح زیر است: (بهای تمام شده  کل سرمایه گذاری های شرکت برابر با 2،470 میلیارد ریال می باشد.)

 


با توجه به نمودار بالا 50% از سرمایه گذاری شرکت به بهای تمام شده متعلق به صنعت واسطه گری های مالی و 48% از آن متعلق به صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات می باشد.

ترکیب پورتفوی شرکت

ارزش بازاری پورتفوی بورسی شرکت برابر با 3،496 میلیارد ریال دارد و ترکیب پورتفوی آن با توجه به ارزش بازار به شرح زیر می باشد.

 


همانطورکه از نمودار فوق مشخص است حدود 57% از ارزش بازار پرتفوی بورسی مربوط به سهام بانک اقتصاد نوین و 29 درصد مربوط به سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران است. همچنین قابل ذکر است که پورتفوی غیر بورسی شرکت بهای تمام شده ای برابر با 917 میلیارد ریال دارد.

سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت مبلغ 467 میلیارد ریال در پایان سال مالی 94 محقق شده که مبلغ 19,094 میلیارد ریال کمتر از مبلغ پیش بینی است. براساس اطلاعات واقعی 94 بیش از 50 درصد سود سرمایه گذاری ها  متعلق به سود سهام بانک اقتصاد نوین، حدود 16 درصد نیز متعلق به سود سهام شرکت تأمین سرمایه نوین، 9 درصد مربوط به سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت تآمین مسکن نوین و 10 درصد مربوط به سرمایه گذاری در شرکت تأمین مسکن جوانان بوده است.

حدود 9,200 میلیارد ریال از افت سود سرمایه گذاری ها مربوط به شرکت تأمین مسکن نوین بوده است. شرکت در پیش بینی سال 94 انتظار داشته است که مبلغ 53 میلیارد ریال سود  از محل سرمایه گذاری در شرکت تامین مسکن نوین بدست آورد در حال که بر اساس اطلاعات واقعی 12 ماهه سال 94 حدود 44 میلیارد ریال از این محل سود حاصل شده که نهایتا سودآوری شرکت را کاهش داده است.

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه 47% از پورتفوی شرکت در بخش مسکن سرمایه گذاری شده است، ادامه ی رکود بخش مسکن در سال 94 سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت موجب کاهش سودآوری شرکت خواهد شد.

همچنین با توجه به مالکیت این شرکت در بانک اقتصاد نوین و با توجه به اینکه در حدود 51% از سود حاصل از سرمایه گذاری در دوره ی منتهی به 31/6/94 مربوط به بانک اقتصاد نوین می باشد و این نسبت در پیش بینی سال مالی 1395 به 72% رسیده است، فاکتورهای تأثیر گذار در صنعت بانک و به ویژه تغییرات سود بانک اقتصاد نوین  می تواند در سال مالی آتی بر روی سود سهام شرکت تاثیر بسزایی داشته باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Mohsen
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: